hadith of the day

pendokong

30 May 2010

Benchmarking~Road Tour Kenyalang pt.5 (final episode!!!)

Pengarah Program vs Pegawai Pengiring (^,^)v

5th Day (15th of May)

Hari terakhir dan semestinya peluang keemasan yang tidak mampu dilepaskan oleh para peserta. Kami berangkat seawal jam 0600H lagi. Perjalanan hari ini boleh dikira jauh dan amat memenatkan. Jangka masa perjalanan boleh diibaratkan dengan tempoh masa sepanjang menaiki pesawat ke Kuching daripada semenanjung. Perhentian seterusnya, Serikin>>Pasar Satok>>UiTM Samarahan>>Kuching International Airport. Daripada semalam, saya sudah mengingatkan para peserta untuk berkemas siap-siap, dan bersedia untuk bangun awal memandangkan perjalanan jauh yang bakal ditempuh hari ini. Alhamdulillah, para peserta amat menepati waktu dan terima kasih kerana akur pada arahan yang diberikan. Kami menikmati panorama indah sepanjang perjalanan yang memakan masa satu jam setengah itu. Serikin dan bukannya Sarikei. Hendak digambarkan, umpama Rantau Panjang di Kelantan dan Padang besar di Perlis. Saya sempat memborong barangan kulit yang ditawarkan dengan harga yang murah di sini.

Meluangkan masa selama 3 jam di sini, terasa sungguh singkat, apatah lagi bila memikirkan kami mempunyai destinasi lagi selepas ini. Seterusnya kami berangkat ke Pasar Satok atau lebih dikenali Satok Wet Market. Di sini juga tempat memborong. Sasaran utama peserta ialah IKAN TERUBOK MASIN!!! Tiada semampunya yang mampu digambarkan di sini. Para peserta juga sibuk mencari barang-barang keperluan masing-masing memandangkan inilah sesi membeli-belah yang terakhir buat kami. Tepat jam 1500H, kami pulang ke tempat penginapan untuk persiapan terakhir sebelum pulang ke Pulau Pinang.

abdikan kenangan terakhir sebelum bertolak ke airport

Tepat jam 1830H, rombongan kami bertolak ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching. Melihatkan kepada muatan bagasi para peserta yang beranak-pinak, bertambah berlipat kali ganda daripada apa yang dibawa sebelum ini, membuatkan hati saya resah kembali. Lantas ketika check-in, saya mengarahakan Bendahari Program untuk berada di samping saya jika berlaku situasi “muatan terlebih” yang sememangnya memerlukan tambahan dari segi matawang. Mujurlah duit lebihan daripada akaun JPK mencukupi untuk membayar nilai muatan yang lebih itu. Namun, Alhamdulillah… Jumlah bagasi yang ditimbang milik kesulurhan peserta seberat 329.98/330kg!!! Berbaki lagi 0.02kg yang menyelamatkan kami daripada membayar harga muatan yang lebih. Mujurlah petugas Air Asia itu memahami kondisi kami. Penerbangan pulang kami Kuching-Penang dijangka pada jam 2105H. Di sinilah titik noktah lawatan kami. Juga titik tolak kepada kami mungkin dengan semangat dan harapan baru dalam perwakilan, diri, keluarga, universiti, bangsa, negara dan agama. Alhamdulillah telah selesai program kami yang terakhir pada semester ini dengan jayanya. Moga kami terus berpeluang menjana aktiviti yang lebih membangun dan kehadapan selepas ini. Di kesempatan ini, saya selaku Pengarah Program bagi Program Benchmarking-Road Tour Kenyalang ingin memohon ribuan kemaafan seandainya ada terkasar bahasa, tersalah budi bicara dan teguris hati sepanjang kalian bekerjasama dengan saya dalam melaksanakan program ini. Jasa kalian semua hanya Allah jua yang mampu membalasnya. Bagi yang telah berubah kearah yang lebih baik selepas program ini, kekalkan momentum perubahan anda. I-Allah, moga kalian lebih berjaya pada masa akan datang. Jutaan terima kasih saya ucapkan kepada semua.

safely landed at LTBL, Pearl Island

16th of May

“SELAMAT HARI GURU” – diucapkan kepada barisan warga pendidik dan bakal warga pendidik yang telah menabur bakti mendidik dan memperjuangkan hak anak bangsa. Moga kalian terus menyumbang bakti demi keluarga, bangsa , agama dan Negara. Niatkan lillahi ta’ala.Semoga Allah terus memberkati segala usaha murni kalian.

Dedicated to all the teachers of:

- Taski Saidatina Aishah

- PLKN Kem San Shui, TAWAU

- UiTM Pulau Pinang

- Warga bakal pendidik ex-kisasian IPGM Kampus Pulau Pinang

(syukran 4 ur time melayan kerenah saya, yang pada mulanya merasakan sunyi tercampak jauh ke Pulau Mutiara ini, I’ve shared the most memorable experience with u guys, thanx a lots) credits to azlan ariff, khairul fahmi, hasbullah isa, asyikin, wan syazwani n sis fazana.

Sampai di sini sahaja kiranya saya dapat berkongsi pengalaman saya. Lot of thanks and delightful pleasure to those who were well involved in this visits. To Muhammad amirull iqbal bin Muhammad nasier, may Allah bless u and make u always in good health condition. Sorry for any doubt or insane. Thanx 4 everything guys… -Pengarah Road Tour Kenyalang-

Wallahua’lam n wassalam….

p/s : aku juga yang masih tersangkut di penang, untuk memantau pelarasan dan laporan program yang dikelolakan oleh setiausaha dan bendahari program… credits to azahari, bob, deq wan, ucop n jpk2 len.. thanx to u guys coz sanggup teman aku dalam menyelesaikan perkara yang berbaki lagi ini…

Alhamdulillah

Selesai digarap pada 17 Mei 2010

Di bumi USJ 2, Subang Jaya, Selangor

1. Kan aku da cakap korang
    memang suka amek gmbr ngn
    pramugari mereka!

2. bila plak tuan hamba mengucapkan sedemikian rupa?
    ni baru 1st time khabar sedemikian rupa sampai ke telinga beta...
    actually we targeting those pilots, but the stewardess interfere... (^,^)v

jangan lupa untuk tinggalkan jejak!!!