hadith of the day

pendokong

13 March 2010

Jutaan Terima Kasih JPK Mutiara

JEJAK GEMILANG!!! SMTSP - JPK MUTIARA UiTM Pulau Pinang

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah...

Pada minggu ini diberi ruang dan peluang untuk menjalani satu lagi aktiviti khidmat masyarakat. Kali ini bertempat di Sekolah Menengah Teknik Seberang Prai (SMTSP) bagi tahun 2010. Sejujurnya program ini bukanlah program anjuran pihak JPK Zamrud. Hanya menjadi jemputan hasil kolaborasi dengan pihak JPK Mutiara. Pada dasarnya pihak JPK Zamrud merancang aktiviti ini sebagai timbal balik program Exco Sukan & Rekreasi JPK Zamrud yang terpaksa dibatalkan di saat-saat akhir atas pelabagai kekangan dalaman dan luaran. Namun terpaksa akur dengan arahan pihak Penasihat agar merangka satu lagi program yang lain bagi menggantikan program yang dibatalkan dan menolak sepenuhnya program jemputan ini untuk dijadikan sebagai salah satu program JPKZ. Namun kami tetap jua menghadiri program ini untuk memenuhi jemputan pihak JPK Mutiara sebagai salah satu medium mencari dan menambah pengalaman untuk pemantapan aktiviti akan datang serta mengeratkan lagi hubungan sesama pihak perwakilan yang berlainan kolej.



suasana di dewan yang menjadi tapak perjalanan program khidmat masyarakat ini






Kami tiba di SMTSP tepat jam 8 pagi memandangkan majlis perasmian bermula jam 8.30 pagi. Meriah sambutan yang kami terima di sekolah ini walaupun ketika kami melaksanakan program ini, cuti sekolah sudah bermula. Namun jelas terpancar di raut wajah pelajar berkenaan yang seakan-akan melupakan seketik keghairahan ingi n bercuti dengan bersama-sama memberi kerjasama kepada kami untuk mengajurkan program seperti ini. Tugas saya pada hari itu lebih kepada pemantau memandangkan pihak JPK Mutiara telah menetapkan MT JPKZ untuk 'beraksi' sebagai pemantau dan crew. Manakala yang selebihnya terlibat sebagai fasilitator dan pembantu yang bertangunggjawab memastikan perajalanan majlis itu berjalan lancar.

Selama sehari suntuk majlis berkenaan, banyak pengalaman yang kami timba memandangkan program ini merupakan program sekolah pertama yang kami jalankan. Pengisian berbentuk LDK dan perkongsian ilmu antara pihak kami dan pelajar sekolah berkenaan seakan-akan memberi kesan yang mendalam kembali kepada kami. Bayangkanlah sudah beberapa tahun zaman sekolah telah ditinggalkan, dan pada hari ini kembali ke sekolah walaupun bukanlah sekolah sendiri dan mencurah pengalaman kepada mereka sebagai salah satu persediaan dalam menghadapi zaman yang serba mencabar ini walaupun dalam kalangan kami bukanlah yang selayaknya untuk berbuat demikian.


barisan jawatankuasa pelaksana, fasilitator, crew dan peserta program JEJAK GEMILANG



Hasilan program ini benar-benar memberi 1001 manfaat kepada saya khususnya dan pihak yang terlibat amnya. Walaupun ada yang menganggap program ini hanyalah sebagai pelengkap kepada aktiviti tahunan jawatankuasa masing-masing, dan ada juga yang beranggapan program ini hanyalah sebagai memnuhi masa lapang di hujung minggu, tidak kurang juga yang memasang angan-angan untuk mencari mata air di sini dan pelbagai lagi tanggapan lain, namun terpulanglah kepada niat individu itu masing-masing. Selagi mana dia meletakkan niat berpaksikan melakukan sesuatu hanya kerana Allah, selagi itulah amaln itu akan menjadi ibadah kepadanya. namun jika sebaliknya, ia akan menjadi kosong dan kuranglah keberkatan dan ma'rifah daripada apa yang dihajati. Di bawah ini dipaparkan sedikit captions di sekitar sekolah berkenaan. Maaf, hanya JPKZ sahaja....


bergerak melangkah ke surau dan kantin yang berdekatan ketika sesi rehat yan pertama














keriangan jelas terpancar di wajah para fasilitator

dari kiri : syarizal, faizz, ilham sani, danial, dan izwan









Captions di bawah ini memaparkan scene di TUGU yang menjadi MERCU TANDA SMTSP berdekatan dengan surau :





















































Jutaan terima kasih daripada pihak JPKZ kepada JPK Mutiara dengan ucapan semoga terus maju ke hadapan dalam melaksanakan program pemantapan yang lebih mapan....


4 comments:

  1. Salam..

    Teringat pulak masa program motivasi JPKZ kat sekolah ni dulu..

    Paling mencabar bila kejut diorang bangun tido.. Macam2 karenah.. ada yang tido b**** pun ada.. aduh..

    ReplyDelete
  2. erm... betul tu...
    x sangka lakk sekolah sama...
    naseb baik laa kitorang buat sehari jer...
    letih gak klw nk kejut sorang-sorang insan tu..

    ReplyDelete
  3. salam...

    uish,best yerk dpt g smtsp...
    huuuu...
    ai jgn mngata lbih2 ye...snior sek 2 de kt sni....heee...
    tahniah ar dpt mmberi input kt student2 sek 2....
    tp sbnrnya progrm cmni(student u trun pdng) bleh d ktakn slalu gak ar de kt sek 2...

    ReplyDelete
  4. >>insyirah

    tau da.. lek ahh.. lgpun bkan kami yg anjurkan.. join ventures jer.. hek2..

    ReplyDelete

jangan lupa untuk tinggalkan jejak!!!

Related Posts with Thumbnails